Annons

Glutenfri banansemla

Banansemla är det perfekta mellanmålet när man vill lyxa till det lite extra. En banan fylld med mandelmassa och grädde, otroligt gott och även ett lite nyttigare alternativ till den traditionella semlan.

Glutenfri banansemla

Glutenfri banansemla (2 st)
2 bananer
Ca 100 g mandelmassa
1/4 tsk malen eller stött kardemumma
Ca 2 dl vispgrädde
Mandelspån och florsocker

  1. Dela bananerna på längden.
  2. Riv mandelmassan grovt och vispa grädden.
  3. Blanda mandelmassan med kardemumma och lite av grädden tills den får önskad konsistens.
  4. Lägg den ena halvan av bananerna på varsitt fat. Klicka ut mandelmassa längsmed hela bananen. Spritsa grädde över mandelmassan. Lägg på den andra halvan av bananerna på respektive banansemla. Spritsa lite grädde på ovansidan, strö över mandelspån och avsluta med att pudra över florsocker.

Glutenfri banansemla

Annons

Annons
Dela på:

Kommentarer till “Glutenfri banansemla”

  1. Joannajoannahalvardsson.se skriver: 8 februari, 2019

    Måste testas!


Annons

Laddar